PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Zdjęcia produktowe - packshot - Kilka podstaw

Packshot – podstawy, które warto znać

Packshot, czyli innymi słowy zdjęcie produktowe wykonane na białym tle, to bardzo prężnie rozwijająca się pozycja w fotografii produktowej - chętnie wykorzystywana przede wszystkim w marketingu internetowym. Atrakcyjne zdjęcie, uwypuklające walory konkretnego produkty, ma ogromną siłę i skutecznie potrafi zachęcić potencjalnych klientów do zakupu danej rzeczy.  



Perfekcyjne zdjęcia produktów – jakie powinny być?

Nie jest prosto zrobić profesjonalne, przyciągające wzrok zdjęcia produktów. Aby fotografie tego typu miały odpowiednią siłę i potencjał marketingowy, muszą spełniać kilka warunków. Jedną z najważniejszych zasad, jeśli chodzi o zdjęcia produktowe, jest zadbanie o to, aby miały jak najwyższą jakość i by przedstawiały daną rzecz w sposób kompletny, całościowy. I tak na przykład: jeśli przedmiotem sprzedaży ma być torebka, to musi być ona sfotografowana nie tylko z zewnątrz, ale i w środku, aby było wiadomo, czy ma wewnętrzne kieszenie i przegródki oraz czy posiada jakieś dodatkowe cechy, mogące mieć znaczenie dla potencjalnych klientów. Fotografując obuwie, również należy wykonać jak najwięcej zdjęć i to w różnych ujęciach. Dobrze jest, jeśli dany model obuwia zostanie zaprezentowany na nodze modela/modelki. Dzięki temu klient ma wyobrażenie o tym, jak prezentują się one w czasie użytkowania. 
https://www.snapshot-studio.pl/page/33402322/portfolio/fotografia-produktowa-zdjecia-produktow-snapshot-studio-katowice111.jpg
Fotografia reklamowa – podstawowe zasady

Nie bez powodu wykonywanie zdjęć produktowych zleca się zazwyczaj profesjonalistom. Jest to zajęcie wymagające nie tylko pewnej wiedzy, ale przede wszystkim sporo czasu. Fotografia kulinarna oraz zdjęcia odzieży, obuwia, kosmetyków, biżuterii, akcesoriów i wielu innych produktów trafiających do sprzedaży powinny być wykonywane przy profesjonalnym oświetleniu studyjnym - najlepiej studyjnym, z obowiązkowym aparatem na statywie. Jeśli chodzi o tło, to wielu profesjonalistów wskazuje jako najbardziej korzystną scenerię tak zwaną krzywą nieskończoność, umożliwiającą skupienie uwagi wyłącznie na prezentowanym obiekcie. Kolor tła powinien być jak najbardziej neutralny – najlepiej sprawdza się biel. Jeśli chce się wykonać takie zdjęcia we własnym zakresie, wystarczy użyć białego kartony, zgiętego na pół. Warto także zainwestować w zakup statywu. Nawet jeśli fotografie wykonywane będą budżetową lustrzanką - odpowiedni statyw umożliwi osiągnięcie bardzo dobrej ostrości, która w tego typu zdjęciach pełni bardzo istotną rolę. 


Wykonanie zdjęcia w studio to tylko pierwszy krok..

Czynność udoskonalania fotografii przy użyciu specjalistycznych programów do obróbki zdjęć to często nawet 2/3 pracy nad jednym zdjęciem. Jednak trzeba pamiętać, aby w fotografii produktowej stawiać na naturalność. Przedmiot przeznaczony do sprzedaży powinien na zdjęciu wyglądać dokładnie tak jak w rzeczywistości. W przeciwnym razie klient może poczuć się oszukany i mieć podstawy do roszczeń. W przypadku serii produktów o tym samym kształcie - różniących się np. tylko kolorem - nie warto stosować sztucznych modyfikacji graficznych, warto pokusić się o wykonanie osobnej fotografii produktowej dla każdego z produktów.

Tych kilka najważniejszych zasad i wskazówek pozwoli wykonać dobrej jakości zdjęcia produktowe nawet początkującym osobom. Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, szczególnie jeśli prowadzi się sprzedaż internetową na dużą skalę, warto jednak zaprosić do współpracy profesjonalistów. 

Zainteresował Cię ten artykuł? Sprawdź pozostałe wpisy o tematyce fotografii produktowej i reklamowej!

Poszukujesz profesjonalnego studio fotografiicznego? Skontaktuj się z nami:

503 772 774 / 722 772 774 / biuro@snapshot-studio.pl

Michał
Współzałożyciel. Specjalista ds. Marketingu i Reklamy
Ekonomista ze specjalizacją marketingu w biznesie oraz w handlu międzynarodowym. Współzałożyciel spółki Snapshot Studio. Na co dzień odpowiada za promocję i budowanie wizerunku firmy. W biznesie i w życiu kieruje się filozofią Kaizen. 

Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.