Blog
Trendy w fotografii produktowej, w obecnym sezonie
Fotografia produktowa wciąż rozwija się, więc również 2023 rok przyniesie kreatywne pomysły na wykonywanie zdjęć produktów. Przy stale rosnącym zapotrzebowaniu na fotografię produktową w witrynach handlu elektronicznego, platformach mediów społecznościowych i innych kanałach cyfrowych, fotografowie starają się wyprzedzać konkurencję, aby tworzyć oszałamiające efekty wizualne, które wyróżnią je na tle konkurencji. W tym artykule zapoznamy Cię z niektórymi trendami w fotografii produktowej, które będą popularne w obecnym roku.
Pozwól kupującemu obejrzeć produkt z każdej strony
Zdjęcia produktowe 3600, zwane obrotowymi, umożliwiają wydajne, skuteczne i bardzo eleganckie w formie zaprezentowanie oferowanych artykułów. Pozwalają Klientowi ocenić produkt pod każdym kątem, tak jakby trzymał i obracał go w dłoniach. Dla osoby, która nie ma fizycznej możliwości kontaktu z nabywanym przedmiotem, zdjęcia produktowe 3600 są uznawane za najpełniejszą formę prezentacji produktu w Internecie. Co daje umieszczenie tego typu zdjęcia?
Możemy wymienić aż trzy ważne korzyści:
- wzrost zaangażowania - zdjęcia produktowe 3600 zatrzymują Klientów dłużej na stronie
- wzbudzenie zaufania - zdjęcia obrotowe dają pewność odnośnie kupowanego produktu. A co w związku z tym zyskuje sprzedający? Przede wszystkim cieszyć się może znacznie mniejszą ilością zwrotów
- zwiększenie sprzedaży - dzięki zdjęciom obrotowym rośnie autorytet Twojej marki, czego efektem jest łatwiejsze podjęcie przez Klienta decyzji o zakupie.
Pokaż produkt w naturalnym świetle
Naturalne oświetlenie zawsze dawało wyjątkowe rezultaty, niezależnie od tematu lub celu sesji. W 2023 roku widać tendencję wzrostową w jego stosowaniu. Korzystanie z miękkiego światła i cienia w fotografii produktowej tworzy autentyczny, intymny klimat. Naturalne światło dodaje ciepła, generuje nastrój zbliżony do tego, który panuje w domu kupującego, w pracy czy na ulicy. Jakże inaczej wygląda sukienka prezentowana przez modelkę na wybiegu w jaskrawym świetle jupiterów i ta sama, noszona w domowym zaciszu lub podczas przyjęcia u znajomych!
Użycie naturalnego światła przynosi Konsumentom i sprzedającym konkretne korzyści:
- Klient łatwiej identyfikuje się z produktem, a co za tym idzie - staje się bardziej skłonny do jego zakupu. Oglądający bowiem nabywają nie tylko produkty, ale również związany z nimi styl życia
- Stylizacja fotografii produktowej za pomocą naturalnego światła tworzy więź z marką
- Naturalne światło nie wymaga idealnej pogody - można ją imitować niezależnie od tego, czy zdecydujecie się na fotografie produktowe w świetle porannego, czy wieczornego słońca.
Umieść produkt w rzeczywistym otoczeniu
Technologia AR, inaczej zwana augmented reality, czyli rozszerzona rzeczywistość, opiera się na nakładaniu w rzeczywistym czasie elementów i przedmiotów świata wirtualnego na świat widziany przy użyciu kamery. Aby mieć dostęp do takich obrazów, potrzebny jest smartfon lub tablet. Klasyczne zdjęcia produktów w sklepie internetowym nie pomagają Klientom wyobrazić sobie, jak przedmioty te będą pasować i wyglądać w ich domach. Stworzenie tej możliwości stanowi największą zaletę AR. Wypróbowanie produktu lub umieszczenia go przed zakupem w domu praktycznie obniża barierę decyzyjną i tworzy z nim silny związek. AR jest szczególnie pomocna w przypadku dużych obiektów, takich jak meble, które są trudne do zwrotu lub mają długi czas realizacji.
Stosuj monochromatyczne schematy kolorystyczne
Na początek definicja: kolory monochromatyczne to różne odcienie tej samej barwy. Przykładem są zdjęcia wykonane w sepii, na których brąz występuje w różnych odmianach. Rosnący trend w fotografii produktowej polega na przedstawianiu przedmiotów w monochromatycznych schematach kolorystycznych. Szablony monochromatyczne pochodzą z jednej barwy i zawierają różne jej odcienie oraz tony. Taka odmiana tworzy głębię i zróżnicowanie bez odwracania uwagi od oferowanego przedmiotu.
Monochromatyczne zdjęcia produktów, jeśli się je odpowiednio wystylizuje, robią duże wrażenie. Konsumenci zwracają na nie szczególną uwagę, gdyż są modne, rodzą poczucie luksusu i stylu.
Określ, jakie emocje chcesz wywołać u Kupujących. Strategicznie dobierając kolory, w jakich wykonasz zdjęcia produktów, możesz wpłynąć na uczucia i nastawienie kupującego do przedmiotu sprzedaży i Twojej marki. Psychologia kolorów pomoże zadecydować o kierunku doboru odcieni i wpłynie na stylizację fotografii.
Oto kilka przykładów:
- żółty kolor wprowadza poczucie radości i otwartości na stronie produktu
- czerwienie wyrażają pasję i odwagę,
- czerń, śliwka i inne ciemne kolory tworzą wokół oferowanych artykułów nastrojową atmosferę, która jest w 2023 roku popularnym trendem w fotografii produktowej
Użyj prostych kształtów geometrycznych
Włączenie figur geometrycznych do fotografii produktowej łączy praktyczność z artyzmem. Stylizacja sesji za pomocą geometrycznych kształtów pozwala stworzyć w kadrze wyjątkową perspektywę. Oto w jaki sposób wywołują one określone emocje i ukazują elementy tożsamości Twojej marki:
- kwadraty i prostokąty - mocne linie i kąty proste tworzą ścieżkę, którą podążają oczy widzów
- trójkąty - przyciągają wzrok do centralnego punktu. Użyj trójkątów, aby przenieść produkty na pierwszy plan ujęcia
- okręgi - tworzą miękkie krawędzie, a gdy są warstwowe dodają fantazji stylizowanej sesji.
Układaj kształty geometryczne, stylizując nimi fotografie. Każdy kształt można wykorzystać do zaprezentowania produktów i uczynienia z nich centralnego punktu zdjęcia.
W 2023 roku możemy spodziewać się w fotografii produktowej wzrostu zainteresowania innowacjami, takimi jak np. rzeczywistość rozszerzona, czy fotografia obrotowa. Warto pomyśleć o inwestowaniu w nowoczesną fotografię produktów, aby zapewnić sobie lepszą pozycję, która wyróżni na rynku naszą markę i przyczyni się do zwiększenia sprzedaży.