PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Rozwój renderów 3D, jako pomoc w fotografii produktowej


Wraz ze wzrostem znaczenia Internetu i coraz większymi możliwościami technik cyfrowych, zachowania zakupowe Konsumentów również uległy znacznej zmianie. Wszystko przenosi się do sieci, więc zwykle sklep internetowy lub reklama w mediach społecznościowych stanowi pierwszy kontakt z nowymi produktami. Kluczowe znaczenie mają tu wysokiej jakości zdjęcia produktów. 

Dotąd tradycyjna fotografia produktowa była wykorzystywana do tworzenia materiałów reklamowych i zdjęć wystawionych do sprzedaży artykułów, jednak obecnie coraz częściej wypiera ją wizualizacja 3D. Wyjaśnimy, czym różni się renderowanie od fotografii produktowej i dlaczego #wizualizacja3D jest znacznie lepsza.


Fotografie produktów standardem w e-commerce


Trudno sobie wyobrazić sklep internetowy czy stronę promocyjną bez zdjęć towarów. Fotografie produktów są tu szeroko stosowanym standardem. Przy odpowiednim planowaniu i przygotowaniu można sfotografować szeroką gamę przeznaczonych do sprzedaży artykułów w ciągu bardzo krótkiego czasu, a programy do edycji obrazu umożliwiają łatwą korektę i retusz wykonanych zdjęć. 




Renderowanie 3D - coraz częściej stosowane

Renderowanie 3D jest nową, całkowicie cyfrową techniką tworzenia obrazu. W wizualizacji 3D produkty są modelowane na podstawie plików CAD lub referencyjnych obrazów za pomocą komputera, a następnie umieszczane w wirtualnej przestrzeni i fotografowane. Na pierwszy rzut oka może się to wydawać skomplikowane i niewygodne, ale zapewniamy, że technika ta otwiera zupełnie nowe perspektywy i tworzy możliwości, których nie daje fotografia produktowa.



Zalety wizualizacji 3D

Wykorzystanie renderowania 3D zamiast tradycyjnych zdjęć przynosi wiele korzyści. Fotografia produktowa ma bowiem swoje ograniczenia. Na przykład produkty dopiero projektowane, które jeszcze nie zostały wyprodukowane, są oczywiście niemożliwe do sfotografowania, a przedmioty oferowane w wariantach np. kolorystycznych trzeba wielokrotnie fotografować. 


Za pomocą renderów 3D można stworzyć niesamowicie realistyczne obrazy przedmiotów jeszcze nie wyprodukowanych, a wersje kolorystyczne zwizualizować w jednej chwili, bowiem egzemplarz nie musi być fotografowany za każdym razem od nowa. Wystarczy jedno kliknięcie, a model 3D zmieni swój kolor. To nie jedyne przewagi, jakie posiada renderowanie 3D nad fotografią produktową. Przyjrzyjmy się bliżej poszczególnym jego zaletom:



·       Łatwiejsza organizacja i przygotowanie do sesji - Klasyczna produkcja zdjęć wymaga stosunkowo dużego nakładu pracy. Należy zorganizować i przygotować odpowiednie studio. Przy tworzeniu zdjęć produktowych potrzebujemy sporej ilości sprzętu: aparaty, statywy, różne obiektywy i systemy lamp. Dzięki nim dopiero można rozpocząć prace nad stworzeniem zdjęć produktowych. Po ich wykonaniu wprowadzenie jakichkolwiek zmian jest w większości przypadków niemożliwe, co oznacza w takim wypadku znaczną ilość dodatkowej pracy i odpowiednio wyższe koszty. Dzięki wizualizacji 3D wszystkie te czasochłonne przygotowania nie są konieczne.  


        Wprowadzanie zmian w dowolnym momencie renderowaniaSceneria jest ładowana z cyfrowego archiwum i można ją błyskawicznie zmienić np. z plaży w boisko lub stylowy loft, a grafiki 3D później łatwo do nich dostosować. Bez względu na to, czy dokonujesz zmiany modela, scenerii bądź koloru, możesz to zrobić przy pomocy kilku kliknięć. W przypadku zdjęć produktu jest to niemożliwe - obiekt musisz ponownie sfotografować.


·      Wizualizacja 3D może być używana w dowolnym miejscu - Możliwości renderowania 3D są ogromne. O ile zdjęcia produktowe mają określoną rozdzielczość i wymiary oraz są robione w konkretnym celu, o tyle grafika 3D jest pod tym względem całkowicie uniwersalna. Można ją stworzyć i wyeksportować w dowolnej rozdzielczości i to bez utraty jakości. Natomiast w technice tradycyjnej uzyskanie wysokiej rozdzielczości zdjęć produktowych wymaga użycia drogiego, wysokiej jakości sprzętu fotograficznego.




Wizualizacja 3D - coraz częściej stosowana w e-commerce

Internet i cyfryzacja sprawiły, że sprzedaż zaczyna odbywać się głównie w sieci. Zdjęcia produktów są wykorzystywane w Internecie do ich reklamowania oraz prezentacji i mają istotne znaczenie w kontekście tego, czy oglądający ostatecznie je kupi. Decyduje o tym pierwsze wrażenie, w związku z czym obrazy muszą być bardzo dobrej jakości, realistycznie odzwierciedlać wygląd produktu i rzetelnie pokazywać jego zalety.


W tym miejscu do akcji wkracza wizualizacja 3D, ponieważ przekazuje jeszcze lepsze wrażenia zakupowe i skupia się na ważnych rzeczach dotyczących Twojego produktu. Wizualizacja 3D umożliwia zobrazowanie w wysokiej rozdzielczości nawet produktów trudnych do sfotografowania lub wyeksponowania. Najnowsze technologie, takie jak konfiguratory 3D lub rozszerzona rzeczywistość AR pozwalają na oglądanie produktów ze wszystkich stron i wyświetlanie ich na tle własnego pokoju. 


Dzięki renderowaniu 3D nawet najdrobniejsze detale, takie jak np. tekstura, mogą być odwzorowane całkowicie zgodnie z oryginałem. Klienci nie muszą już chodzić do sklepu stacjonarnego, aby zobaczyć produkt takim, jakim jest naprawdę. W połączeniu z innymi nowymi technologiami digitalizacji wizualizacja 3D pozwala na zupełnie nowe doznania zakupowe.




Przyszłość renderowania 3D w sprzedaży detalicznej online

Wraz z postępem technologii renderowania 3D, jej rola w handlu online będzie rosła. Klienci mogą spodziewać się jeszcze bardziej realistycznych i wciągających efektów wizualnych, a także nowych aplikacji umożliwiających zakupy w wirtualnej rzeczywistości (VR) czy rekomendacji produktów opartych na sztucznej #inteligencji (AI).


W ostatecznym rozrachunku zastosowanie renderowania 3D w handlu online będzie miało kluczowe znaczenie dla firm, które chcą zachować konkurencyjność i sprostać rosnącym oczekiwaniom swoich Klientów. Oferując realistyczne efekty wizualne i innowacyjne rozwiązania, sprzedawcy detaliczni mogą zwiększać sprzedaż i dzięki satysfakcji klientów wyróżniać się w cyfrowym krajobrazie handlu internetowego.


#render3d#wizualizacja#realizm#e-commerce#sztucznainteligencja
Rafał
Specjalista ds. marketingowo-handlowych
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.