PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Na czym polega zdjęcie Lifestylowe? Dowiedz się z artykułu!

NA CZYM POLEGA ZDJĘCIE LIFESTYLOWE?


Styl życia wiąże się ze statusem społecznym, wykonywaną pracą, ubiorem, majątkiem i zasadami, którymi kierujemy się na co dzień. Jest zwykle kojarzony z dobrymi stronami życia, do których wszyscy dążymy. Fotografia lifestylowa przyciąga fotografów pragnących skupić się na wysokim standardzie życia, modzie, reklamie, portretach rodzinnych, fotografii dziecięcej, a także podróżach. Nie są to łatwe tematy - zdjęcie lifestylowe powinno być zarówno realistyczne, jak i atrakcyjne. Za każdym kryje się jakaś historia, a w profesjonalnej fotografii lifestylowej powinna mieć ona szczęśliwe zakończenie.



Czym jest fotografia lifestylowa?

Jeśli znasz historię fotografii wiesz, że odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Niektórzy twierdzą, że ten rodzaj fotografii polega na uwiecznianiu atrakcyjnych ludzi robiących atrakcyjne rzeczy w atrakcyjnych miejscach. Inni są pewni, że fotografia lifestylowa powinna tworzyć środowisko, w którym ludzie chcieliby przebywać. Takie przekonanie wiąże się z wykorzystaniem modelek, świateł, dużego zespołu stylistów i wizażystów oraz zorganizowania sesji zdjęciowej.


Typy fotografii lifestylowej

Wchodząc w świat fotografii lifestylowej, powinieneś poznać następujące jej typy:

  • Fotografia rodzinna. Zazwyczaj oznacza rodzinną sesję zdjęciową, w której szczere fotografie związane ze stylem życia mieszają się z portretami rodzinnymi. Są to zdjęcia familijne, które zamówili rodzice jako pamiątkę dla siebie i swoich bliskich. Portret rodzinny pokazuje miłość, troskę i zabawną stronę familii. Musi być jej symbolem i prezentować obecny moment życia rodziny.

  • Fotografia dziecięca. W tej kategorii znajdują się zdjęcia noworodków, portrety dzieci i ich zdjęcia podczas zajęć. To też rodzaj fotografii lifestylowej, a także rodzinnej sesji zdjęciowej, na której dzieci pozostają w centrum uwagi. Do tego typu fotografii potrzebna jest przyjazna dziecku przestrzeń, dużo zabawek, rekwizytów i mnóstwo cierpliwości. Profesjonalne zdjęcia lifestylowe noworodków są delikatne i słodkie. Aby robić naprawdę dobre fotografie, musisz to pokochać.

  • Fotografia komercyjna. Ludzi przyciąga otoczenie i styl życia. Szeroko wykorzystuje się je w reklamie. W prawie każdej kampanii modowej dla kobiet otoczenie jest ważniejsze niż kobiece pozy. Moda to już nie tylko ubrania. Chodzi o to, jak i gdzie je nosić oraz o to, kto widzi, że je nosisz. W związku z tym nawet fotografia modowa może być włączona do obszernej dziedziny fotografii lifestylowej. Fotografia komercyjna odnosi się również do miejskiego stylu życia, projektowania wnętrz oraz fotografii turystycznej. Dzięki niej kupujesz zarówno produkt, jak i nastrój oraz możliwość poprawy swojego stylu życia. W przypadku komercyjnych sesji zdjęciowych związanych ze stylem życia nacisk kładziony jest nie tylko na ludzi, jak w przypadku fotografii rodzinnej. Dotyczy również środowiska, tła, przedmiotów i ogólnej atmosfery.

  • Fotografia podróżnicza. Styl życia, który prowadzisz podczas podróży może podbić serca oglądających. Głównym zadaniem fotografa jest robienie zdjęć określonym osobom w określonych miejscach, których ducha chce oddać. Lifestylowa fotografia podróżnicza sprawia, że widz czuje potrzebę odwiedzania nowych miejsc, zobaczenia, jak żyją tam ludzie. Ten rodzaj fotografii wymaga sporych umiejętności, ale efekt jest tego wart.

  • Fotografia miejska. Fotografia miejskiego stylu życia polega na uchwyceniu naturalnych chwil. Chodzi o znajdowanie piękna w codzienności i celebrowanie małych rzeczy, na które składa się nasze życie. Niezależnie od tego, czy jest to obiad z przyjaciółmi, czy też spacer po mieście, fotografia miejska oddaje esencję życia w mieście. Co więc sprawia, że tego typu zdjęcie okazuje się doskonałe? Po pierwsze musi być szczere. Nie ma potrzeby niczego inscenizować ani wymuszać – najlepsze ujęcia powstaną naturalnie. Po drugie, powinno oddawać charakter miejsca. Tło i otoczenie są bowiem tak samo ważne, jak ludzie.



Fotografia lifestylowa w marketingu

W obecnych czasach konsumenci ze wszystkich stron są bombardowani komunikatami reklamowymi. Większość z nich stała się biegła w wykrywaniu nieautentyczności tych przekazów. Dlatego marketerzy znajdują nowe sposoby na przebicie się przez wszechogarniający szum i dotarcie do konsumentów na bardziej osobistym poziomie. Nie ma na to lepszego sposobu niż fotografia lifestylowa, która pozwala:

  • w sposób autentyczny pokazać konsumentom, co produkty lub usługi mogą dla nich zrobić,

  • humanizować markę,

  • na przedstawienie klientom produktu w zrozumiałym dla nich kontekście. 

Przykład - zamiast przedstawić fotografię samochodu na odizolowanym tle, zdjęcie lifestylowe ukaże to auto jadące ulicą miasta z rodziną w środku. Pomoże to potencjalnym klientom zobaczyć, jak reklamowany samochód pasuje do ich własnego życia.

Oprócz swojej autentyczności zdjęcia lifestylowe są również wszechstronne. Obrazy można wykorzystywać w wielu różnych materiałach marketingowych - od banerów reklamowych i postów w mediach społecznościowych, po reklamy drukowane i biuletyny e-mailowe. A ponieważ fotografia lifestylowa dobrze trafia do przekonania konsumentów, warto korzystać z niej w różnych branżach, np. w branży modowej, beauty, spożywczej czy podróżniczej. 

Jeśli więc szukasz sposobu, aby Twoje kampanie marketingowe były bardziej autentyczne i skuteczne, rozważ wykorzystanie fotografii lifestylowej, która może okazać się kluczem do osiągnięcia sukcesu.


Adam
Specjalista ds. marketingowo-handlowych
Specjalizuje się w działaniach marketingowych i handlowych. 
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.