PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Jak wykonać dobry fotomontaż / fotomanipulacja? Na co zwrócić uwagę?

Jak wykonać dobry fotomontaż / fotomanipulacja? Na co zwrócić uwagę?

 

Rynek e-commerce wymaga przedstawienia produktów tak, by zachęciły klientów do zakupu konkretnego przedmiotu. Pomaga w tym fotografia produktowa. W niektórych wypadkach należy wykonać fotomanipulację. Taki zabieg przydaje się, gdy np. chcemy połączyć dwa zdjęcia tak, by były maksymalnie ostre. Co będzie potrzebne do zrobienia fotomontażu?




retuszer snapshot studio fotografia produktowa


Narzędzia do fotomontażu

 

Wraz z rozwojem rynku c-commerce bardzo dużą uwagę zwraca się na odpowiednie zaprezentowanie towarów. Pomagają w tym wysokiej klasy zdjęcia produktów. Aby je wykonać, potrzebny jest dobry aparat, miejsce oraz oświetlenie. Oczywiście takie sesje można wykonać w profesjonalnym studio. Często trzeba połączyć dwa zdjęcia w jedno. Pomaga w tym fotomontaż, który można wykonać przy użyciu odpowiednich narzędzi. Najpopularniejsze oprogramowanie do obróbki zdjęć to oczywiście Photoshop. W rzeczywistości możliwości jest znacznie więcej.

 



jaki program do retuszu photoshop snapshot studio fotografia produktowa


Dobór zdjęć do fotomontażu

 

Fotomanipulacja nie polega na okłamywaniu klientów i przedstawianiu towarów w lepszej wersji. Podczas sesji zdjęciowej może okazać się, że jakieś konkretne zdjęcie jest ostre tylko w jednej części, a drugie w innej. W takiej sytuacji należy połączyć fotografie tak, by była wyraźna i nabywcy mieli szansę obejrzeć produkt w całej okazałości. Pierwszy krok do wykonania dobrej fotomanipulacji to odpowiedni dobór zdjęć. Jest to istotne, ponieważ nawet doświadczony grafik nie będzie mógł zamaskować pewnych mankamentów, które wynikają np. ze złego doświetlenie jednej fotografii. Do fotomontażu trzeba zatem używać ostrych zdjęć reklamowych.

 



modelka do retuszu snapshot studio fotografia produktowa


Tło zdjęć

 

Dużą rolę odgrywa też tło. W przypadku zdjęć do sklepów internetowych, np. fotografii odzieży, najlepiej wybrać tło neutralne, które nie przeszkadza w odseparowaniu poszczególnych elementów. To właśnie dlatego tak zwane packshoty najczęściej wykonuje się na białym lub czarnym tle. Można je zrobić w profesjonalnym studio z bardzo dobrym oświetleniem. I tutaj poruszany został bardzo ważny temat. Zdjęcia na Amazon czy zdjęcia na Allegro nie mogą być zbyt ciemne. Światło pozwala wydobyć kolory, faktury, a nawet kształty w sposób 3D. Zbyt ciemne fotografie nie przedstawią produktu tak, by potencjalny nabywca zdecydował się na zakup.

 



zegarek portfolio wykonanie snapshot studio fotografia produktowa


Odpowiednie zestawienie barw i kontrast

 

Dobierając zdjęcia butów, zegarków czy jedzenia do fotomontażu, należy zwrócić uwagę na nasycenie barw i kontrast poszczególnych fotografii. Muszą być jak najbardziej zbliżone, dzięki czemu tworzą spójną całość. W ten sposób można stworzyć fotografię, która wygląda bardzo naturalnie. Pamiętajmy, że zła fotomanipulacja to taka, którą da się już na pierwszy rzut oka rozpoznać. Jest to także przestroga, by nie kupować produktów w danym sklepie. W interesie przedsiębiorców jest zatem zainwestowanie w dobrej klasy fotografię reklamową.

 

Samo tworzenie fotomontażu nie jest bardzo trudne. Powyższe podpowiedzi pomagają stworzyć katalog produktowy, który będzie idealnie oddawał charakter tworzonych produktów. Dzięki temu nabywcy będą dokładnie wiedzieć, jakie produkty kupują i chęcią wrócą do danego sprzedawcy w razie potrzeby.

Agnieszka
Założyciel, Fotograf, Retuszer, Grafik
Ponad 10 letnie doświadczenie w fotografii komercyjnej, retuszu komputerowym oraz projektowaniu. Pierwsza linia w kontakcie telefonicznym i mailowym. W pracy - perfekcjonistka pod każdym względem :)
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.