PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Jak fotografować błyszczące produkty metaliczne?

Jak fotografować błyszczące produkty metaliczne?


Fotografowanie błyszczących, metalowych obiektów może być kłopotliwe nawet dla doświadczonych fotografów. Sprzedawcy zależy, aby jego klienci zobaczyli dokładny obraz produktu, który nie rozprasza uwagi ani nie fałszuje jego rzeczywistego wyglądu. Niestety, powierzchnia przedmiotu jak lustro ściąga wszelkie odbicia z otoczenia, co może zaburzyć prawidłową percepcję. W artykule zapoznamy Cię z technikami wykonywania zdjęć przedmiotów o powierzchniach odbijających światło.


Odpowiednie otoczenie i źródło światła


Podstawowym problemem związanym z fotografowaniem błyszczących powierzchni jest fakt, że nie pochłaniają one promieni. Musisz więc skupić się na usunięciu innych obiektów ze sceny i wypełnieniu przestrzeni wokół fotografowanego produktu jak największą ilością rozproszonego światła.

Można to osiągnąć na trzy podstawowe sposoby:


  • Rób zdjęcia w pokoju z białymi ścianami - unikniesz odbijania się koloru ścian lub tapety i pojawiania się ich na zdjęciu produktu.

  • Użyj stałego źródła światła - ciągłe oświetlenie jest korzystne, gdyż pozwala zobaczyć efekt Twoich korekt i ich wpływ na odbicia „w locie”. 

  • Stosuj dyfuzor - wykorzystuje on i rozprasza światło z pojedynczego źródła. Pomaga wypełnić przestrzeń wokół obiektu większą ilością światła, „zmiękczając” je i sprawiając, że cienie na obrazie wynikowym będą mniej ostre



Trzy konfiguracje oświetlenia


  • Aparat pod kątem około 45 stopni w stosunku do produktu. W celu zlikwidowania odbicia otoczenia na fotografowanym obiekcie, trzeba zastąpić je odbiciami od źródła światła. Aby to zrobić, należy umieścić dyfuzor pod tym samym kątem i w tej samej pozycji, co kamera, ale po „przeciwnej stronie”, jakby w lustrzanym odbiciu. 

  • Fotografowanie na wprost pod kątem 0 stopni. Dyfuzor musi znajdować się jak najbliżej frontu fotografowanego przedmiotu. Dlaczego? Ponieważ powierzchnia produktu będzie działać jak lustro i wszystko, co znajduje się przed nim, stanie się widoczne. 

  • Dwa dyfuzory po obu stronach kamery z niewielką szczeliną na obiektyw. 


Sprawdź, jak obiekt wygląda w aparacie - powinieneś widzieć na jego powierzchni odbicie białego panelu dyfuzyjnego. W celu dokonywania zmian możesz zmieniać kąt dyfuzorów aż do osiągnięcia pozytywnego rezultatu.


Namiot jako sposób na odblaski


Sposobem na pojawianie się niechcianych odblasków na powierzchni produktu jest usunięcie wszystkich źródeł światła z pomieszczenia. Takie działanie okaże się jednak nielogiczne, gdyż sam pozbawiłbyś się oświetlenia niezbędnego do zrobienia zdjęcia. Proponujemy więc użycie namiotu - zamkniętej ze wszystkich stron przestrzeni ze ścianami w kolorze białym, wykonanymi zazwyczaj z tkaniny. Namiot posiada otwór na aparat fotograficzny i teoretycznie tylko odbicie obiektywu mogłoby się pojawić na lśniącej powierzchni obiektu. Z uwagi na to, że byłaby to plamka bardzo mała, łatwo można ją usunąć w procesie postprodukcji.

Mimo zdawałoby się doskonałych warunków, jakie zapewnia namiot do fotografii produktowej, w przypadku powierzchni błyszczących - np. chromowanych - posiada pewną wadę - całkowity brak odbić spłaszcza obiekt, odbierając mu zaokrąglenia lub kulistość. Lekarstwem na to jest wprowadzenie do wnętrza przedmiotów tworzących kontrolowane odbicia. To zadanie dość trudne, wymagające przeprowadzania wielu prób w celu nabycia praktycznego doświadczenia.

Ustawienia aparatu


Podczas wykonywania wszelkiego rodzaju fotografii produktowej polecamy stosowanie statywu do aparatu, aby uzyskać jak najostrzejsze zdjęcia. Ponieważ używamy światła ciągłego do fotografowania obiektów błyszczących, musimy korzystać z dość długiego czasu naświetlania. Sprawia to, że ​​statyw staje się wręcz niezbędny.

Ustaw aparat w tryb przysłony i wybierz jej wartość. Ogólnie rzecz biorąc, najlepszym pomysłem jest uzyskanie jak największej ostrości obiektu, więc przysłona f/8, f/11 lub f/16 będzie sprzyjać uzyskaniu dobrej głębi. Jeśli zależy Ci na małej głębi ostrości, użyj ustawienia f/2.8 lub szerszego. Następnie wybierz czułość ISO na wartość około 100-400, aby uzyskać najlepszą jakość obrazu. Po dokonaniu tych ustawień aparat wybierze odpowiedni czas otwarcia migawki dla ekspozycji, który będzie zależał od mocy źródła światła.


Tło


Większość fotografii produktowych jest wykonywana na zwykłym białym tle. Jeśli jednak chciałbyś użyć innego koloru dla swoich zdjęć, nie będzie z tym żadnego problemu. Po prostu upewnij się, że fotografowany błyszczący produkt znajduje się w pewnej odległości od tła, gdyż część odbijającego się od niego światła może spowodować pojawienie się tej barwy na powierzchni przedmiotu.

W przypadku, gdy planujesz użyć zwykłego białego tła i fotografujesz przedmiot pod kątem 0 stopni, czyli na wprost, powinieneś zastosować dodatkowe źródło światła skierowane na obszar poza obiektem. W tym celu preferowana jest lampa błyskowa, ponieważ zapewni rozbłysk o dużej sile.


Trzymanie się powyższych wskazówek sprawi, że efektem sesji będą zdjęcia przedmiotów o powierzchni błyszczącej, które pozwolą oglądającemu je klientowi dobrze dostrzec wszystkie szczegóły produktu i dowiedzieć się, jak reaguje na światło.

Adam
Specjalista ds. marketingowo-handlowych
Specjalizuje się w działaniach marketingowych i handlowych. 
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.