Blog
Jak dobre zdjęcia przekładają się na sprzedaż produktu?
Jak dobre zdjęcia przekładają się na sprzedaż produktu?
Wykorzystanie wysokiej jakości profesjonalnej fotografii produktowej w sklepach internetowych ma coraz większy wpływ na wyniki sprzedaży. Warunkiem jest, aby zdjęcia były atrakcyjne i przekonywujące dla odbiorców. Dlaczego to takie istotne? Nasze mózgi przetwarzają obrazy 60 000 razy szybciej niż tekst. Nie ulega więc wątpliwości, że promowanie produktów za pomocą wysokiej jakości, dokładnych i ciekawych zdjęć ma dla oglądających kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Składa się na to kilka czynników, które omówimy w naszym artykule.
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie
Wielu z nas doskonale wie, że pierwsze wrażenie jest ogromnie ważne, niezależnie od tego, czy wybieramy się na pierwszą randkę, czy też na rozmowę kwalifikacyjną. Jeśli analizujesz sekwencję zdarzeń, doświadczeń lub obrazów z przeszłości, prawdopodobnie okaże się, że najlepiej pamiętasz te pierwsze. W psychologii istnieje nawet na to zjawisko określenie - efekt pierwotny.
Jakościowa konsekwencja
Dobrej jakości zdjęcie produktu może nie tylko wywołać pozytywne pierwsze wrażenie, ale również zachęcić potencjalnego klienta do przeglądania większej liczby stron w Twojej witrynie. Jeśli wszystkie fotografie produktów są na takim samym poziomie, drugie i trzecie wrażenie będzie równie silne, jak to pierwsze. Najczęściej sklep internetowy ma tylko jedną możliwość zatrzymania nowego odwiedzającego i ta pierwsza chwila jest tu decydująca. Dlatego konsekwentne utrzymanie wysokiej jakości obrazów zwiększy w znaczny sposób Twoje szanse na przekształcenie przypadkowego widza w klienta sklepu.
Podstawą sukcesu są walory wizualne
Większość z nas chce zobaczyć produkt zanim rozważy jego zakup. Oznacza to, że przed złożeniem zamówienia u kelnera przyglądamy się talerzom ludzi w restauracji, aby przekonać się, jak smaczne i duże są ich posiłki, czy też przystajemy przed witrynami sklepów, aby obejrzeć najnowsze projekty ubrań. Nie inaczej jest z zakupami online. Według statystyk wielu konsumentów uważa treści wizualne za kluczowy czynnik decydujący o dokonaniu zakupu.
Skuteczne sprzedawanie rzeczywistości
Żyjemy w świecie, w którym wiele z tego, co widzimy lub słyszymy jest przy pomocy techniki lub chwytów marketingowych zmanipulowane, mało wiarygodne lub po prostu fałszywe. Jeśli chodzi o sklepy internetowe, klienci oczekują jasnego i dokładnego obrazu tego, co od Ciebie otrzymają. Na pewno nie chcą przykrych niespodzianek podczas otwierania paczki. Jeśli Twój klient kupi produkt na podstawie jednego ze zdjęć, a po rozpakowaniu przesyłki zobaczy dokładnie to, co widział w Internecie, nie tylko będzie zadowolony, ale również nabierze do Ciebie zaufania.
Profesjonalna fotografia u profesjonalnego sprzedawcy
Prostym przykładem na prawdziwość tego stwierdzenia jest fotografia sportowa. Pomyśl, jak wygląda profesjonalny obraz meczu sportowego i porównaj go ze zdjęciem zrobionym przez przypadkowego kibica z trybun stadionu. Różnica kolosalna! To samo dotyczy zdjęć, których używasz do sprzedaży swoich towarów: im bardziej są profesjonalne, tym wyższa ocena fachowości i rzetelności Twojej firmy.
Poznawanie sprzedającego
Zdjęcia pomagają stworzyć tożsamość marki, umożliwiając jednocześnie jej poznanie. To zdumiewające, jak wielu Twoich konkurentów nadal używa nudnych obrazów stockowych na swoich stronach internetowych! Co to o nich mówi? Że brakuje im osobowości i nie są w stanie użyć autentycznych obrazów. To na pewno nie jest informacja, którą jakakolwiek firma chciałaby wysłać do swojego przyszłego klienta. Pamiętaj też o tym, że w dzisiejszym świecie online klienci chcą łączyć się z markami na głębszym poziomie, a nie tylko kupować ich produkty. W związku z tym pragną lepiej poznać także Ciebie.
Zaangażowanie, które sprzedaje
Każda firma e-commerce, której udaje się co pewien czas zaangażować użytkowników mediów społecznościowych w swoje akcje marketingowe, prawdopodobnie wyprzedza konkurencję. Doskonałe, przyciągające wzrok zdjęcia prowadzą do polubień i udostępnień. Publikowane treści generują większą liczbę obserwujących. Wszystko to ma pozytywny wpływ na ruch w Twoim sklepie, buduje markę i - w ostatecznym rozrachunku - odczuwalnie zwiększa sprzedaż.
Fotografia produktowa - siła w różnorodności
Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku przy pomocy profesjonalnej jakości zdjęć, masz do dyspozycji wiele różnych odmian fotografii produktowej. Oto cztery rodzaje zdjęć, których potrzebuje każdy sklep internetowy zabiegający o zwiększenie swoich obrotów:
• Fotografia lifestylowa. Daje klientowi wyobrażenie, jak produkt wpłynie na jego życie. Dlatego zdjęcie powinno odzwierciedlać rzeczywiste użycie oferowanego produktu.
• Zdjęcia studyjne. Zapewniają przejrzystość i są zwykle używane na stronach produktów i katalogów. W prostych ujęciach nie da się ukryć prawdy - to, co na nich widzisz, jest dokładnie tym, co dostaniesz.
• Zdjęcia grupowe. Pomagają klientom w pełni ocenić cechy produktów sprzedawanych w wariantach, takich jak kolory, rozmiary czy wykończenia.
• Płaskie ułożenie. Flat lay to zdjęcie produktu zrobione z góry. Obrazy te są szczególnie popularne w przypadku ubrań i wszelkich drobnych akcesoriów. Taka minimalistyczna inscenizacja skutecznie przyciąga wzrok.
Profesjonalna fotografia produktowa mówi światu zewnętrznemu o tym, kim jesteś. Te zdjęcia to Twoja szansa na zrobienie niezapomnianego wrażenia. Fotografia produktowa daje też możliwość opowiadania autentycznych historii marki. To najlepsza droga do osiągnięcia sukcesu w e-commerce.
Adam
Specjalista ds. marketingowo-handlowych
Specjalizuje się w działaniach marketingowych i handlowych.