PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Dobre zdjęcia produktowe, a konwersja na Amazonie

Dobre zdjęcia produktowe, a konwersja na Amazonie

Fotografia produktowa i szerzej - fotografia reklamowa są obecnie bardzo prężnie rozwijającymi się dziedzinami fotografii. Głównym powodem popularności tego rodzaju usług jest stale rosnące zainteresowanie zakupami online. Sklepów internetowych jest coraz więcej, a co za tym idzie – rośnie także konkurencja. Dobrymi zdjęciami można zyskać zainteresowanie wielu potencjalnych klientów, a właściwie nie tylko zyskać ich zainteresowanie, ale przekonać do zakupu. Jaki wpływ mają fotografie na sprzedaż na Amazonie? O tym przeczytacie w artykule.



Sugestywne zdjęcia produktów i ich sprzedażowy potencjał

Zostało już wielokrotnie dowiedzione, że dobrej jakości zdjęcia produktowe potrafią przyczynić się do znacznego zwiększenia poziomu sprzedaży. Aby zrozumieć, dlaczego tak jest, wystarczy wiedzieć, jakie mechanizmy uruchamiają się w ludzkim mózgu, gdy dokonuje zakupów przez Internet. Mało który klient zadaje sobie trud, aby dokładnie wczytywać się w szczegółowy opis. Przeważnie decyzja o tym, czy coś nas interesuje, czy nie, zapada w ciągu kilkudziesięciu sekund i jest podejmowana na podstawie fotografii produktu. Jeśli są atrakcyjne i prezentują daną rzecz w sposób uwypuklający wszystkie jej zalety, to istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, że znajdzie ona swojego nabywcę.



Zdjęcia na Amazon a konwersja

Konwersja to jeden z najważniejszych wskaźników, które pokazują, czy sklep internetowy jest zyskowny. Najprościej rzecz ujmując, konwersja mówi nam, jaki odsetek osób, które odwiedzają nasz sklep internetowy, decyduje się zrobić u nas zakupy. Oczywiście im ten współczynnik jest wyższy, tym lepiej.

Jednym z najbardziej niezawodnych sposobów na to, aby tę konwersję zwiększyć, są profesjonalne zdjęcia katalogowe. Atrakcyjne fotografie można wykonać właściwie każdemu przedmiotowi. Zarówno zdjęcia odzieży, jak i zdjęcia biżuterii, zdjęcia butów, zdjęcia zegarków czy zdjęcia jedzenia mogą być tak sugestywne i piękne, że prezentowane na nich produkty – mówiąc kolokwialnie – będą sprzedawać się same.

O jakość zdjęć trzeba zadbać w sposób szczególny, jeśli prezentuje się swoją ofertę na takich portalach, jak Amazon, gdzie konkurencja jest spora. Dodatkowym utrudnieniem może być paradoksalnie to, że Amazon posiada bardzo szczegółowe wymagania dotyczące rozmiaru zdjęcia i sposobu prezentacji produktu. Doświadczony fotograf wie, jak – stosując się do tych wszystkich reguł – uzyskać najlepsze efekty, dlatego też warto powierzyć jemu to zadanie. 



Sprzedaż na Amazon - dlaczego zdjęcia mają tak duże znaczenie?

Oprócz tego, że profesjonalne, atrakcyjne fotografie bardziej zachęcają do zakupu, to świadczą także o pełnym zaangażowania i szacunku do klienta podejściu sprzedawcy. Niechlujne zdjęcia na Amazon to jasny sygnał do potencjalnych odbiorców, że sprzedawcy nie bardzo zależy na tym, co o nim i o jego ofercie pomyślą. Czy tak da się budować sukces w handlu? Odpowiedź na to pytanie jest oczywista.  


Michał
Współzałożyciel. Specjalista ds. Marketingu i Reklamy
Ekonomista ze specjalizacją marketingu w biznesie oraz w handlu międzynarodowym. Współzałożyciel spółki Snapshot Studio. Na co dzień odpowiada za promocję i budowanie wizerunku firmy. W biznesie i w życiu kieruje się filozofią Kaizen. 

Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.