PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Czy warto sprzedawać na portalu Amazon?

Czy warto sprzedawać na portalu Amazon?

Odpowiedź brzmi krótko – tak! Aby jednak współpraca z tym globalnym gigantem sprzedaży internetowej była opłacalna, trzeba pamiętać o kilku ważnych rzeczach dotyczących głównie preferencji zakupowych klientów. Korzyści ze sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem portalu Amazon są naprawdę liczne. Nie bez powodu z tej możliwości korzysta tak wielu przedsiębiorców z całego świata.



Ogromna baza klientów

Amazon to największy sklep internetowy na świecie. Powtarzamy: NAJWIĘKSZY SKLEP INTERNETOWY NA ŚWIECIE. Co się z tym wiąże? Za jego pośrednictwem można dotrzeć do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów, których zainteresowanie trudno byłoby pozyskać w inny sposób. Przykłady wielu niewielkich firm, które rozpoczęły przygodę z Amazon i w krótkim czasie osiągnęły spektakularne wzrosty poziomu sprzedaży pokazują, że gra jest warta świeczki.


sieć klienta duża baza klientów snapshot studio fotografia produktowa


Niskie koszty własne przedsiębiorcy

Za dobrej jakości reklamę o szerokich zasięgach zazwyczaj trzeba słono płacić. Takich kosztów dodatkowych nie muszą ponosić przedsiębiorcy współpracujący z Amazonem. Szczególnie korzystne jest to dla tych firm, które dopiero zaczynają swoją działalność. Miesięczne opłaty to wydatek rzędu około 40 euro i ustalony procent od sprzedaży. Przedsiębiorca nie musi martwić się o koszty wynajmu lokalu, opłaty za media, wyposażenie biura czy zatrudnianie pracowników. Odchodzą też zmartwienia i wysiłek związany z uruchomieniem sklepu internetowego, pisaniem regulaminu, porządkowaniem kategorii w sklepie czy integracją systemu płatności. Sprzedając na Amazon, przedsiębiorca otrzymuje gotowy szablon i może szybko zacząć działać. A w biznesie – jak wiadomo – czas to pieniądz. Portal jest bardzo bezpieczny, więc przedsiębiorca nie musi martwić się o płatności ani o ataki hakerskie.


oszczednosci przedsiebiorcy snapshot studio fotografia produktowa


Duże ułatwienia w wysyłce towarów i obsłudze klienta

Przedsiębiorcy, którzy decydują się na współpracę z portalem Amazon, muszą dostarczać swój towar do magazynów firmy, gdzie jest on pakowany i wysyłany do klientów. Usługa ta, zwana Fulfillment by Amazon, oznacza dla sprzedawców same korzyści. Nie muszą się martwić o magazynowanie towaru, ani ewentualne zwroty bądź wymiany. Wszystko to bierze na siebie Amazon. Również wymiana korespondencji z klientami i udzielanie odpowiedzi na rożnego rodzaju zapytania dotyczące asortymentu leży w kompetencjach tej platformy sprzedażowej.


prosta wysyłka przesyłek amazon snapshot studio fotografia produktowa


Ograniczenie pracy własnej do minimum

Bardzo atrakcyjną perspektywą dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą związać się biznesowo z Amazonem jest to, że do prowadzenia swojej działalności potrzebny jest im tak naprawdę wyłącznie komputer z dostępem do Internetu. Nie jest potrzebne ani biuro ani magazyn na towar, a całą pracę związaną z zamówieniami i przesuwaniem produktów z magazynu do magazynu da się wykonać w 100% zdalnie. Oznacza to dużą oszczędność  czasu i nerwów, a cały proces sprzedażowy przebiega sprawnie i płynnie.


odpoczywający przedsiębiorca snapshot studio fotografia produktowa


O czym trzeba pamiętać sprzedając na Amazonie?

Żeby jednak nie było tak kolorowo, to trzeba również pamiętać o tym, że na portalu Amazon konkurencja jest duża. Trzeba umieć trafić w gusta, potrzeby i możliwości klientów, by zapewnić sobie sprzedaż na odpowiednim poziomie. Nie wszystkie produkty cieszą się równie dużą popularnością. Warto pamiętać, by nie wystawiać na Amazonie na sprzedaż rzeczy mocno sezonowych, na które zapotrzebowanie trwa krótko. Może to bowiem oznaczać, że jeśli nie uda się sprzedać towaru w zaplanowanym czasie, to nadal trzeba go będzie magazynować, a to oznacza mimo wszystko stałe koszty.

Eksperci zalecają, by cena towarów sprzedawanych za pośrednictwem Amazona mieściła się w przedziale 20-40 euro. Klienci tego sklepu internetowego są bardziej skorzy do zakupów, które nie nadwyrężą przesadnie ich domowego budżetu.

Chcąc utworzyć swój sklep na Amazonie, trzeba mieć ponadto świadomość tego, iż portal wymaga trzymania się ściśle określonych reguł prezentacji produktu. Zdjęcia i opisy muszą być zgodne z wytycznymi opracowanymi przez giganta. Pozwala to serwisowi zachować najwyższą jakość obsługi klienta i budowanie wśród odbiorców zaufania, na którym Amazon zbudował swoją potęgę.


profesjonalny fotograf studyjny snapshot studio fotografia produktowa


Dlaczego warto zatrudnić profesjonalnego fotografa do sesji produktowej?

Duża konkurencja to jedno z największych wyzwań, z jakimi muszą zmierzyć się firmy prowadzące swoje sklepy internetowe pod szyldem Amazona. Aby móc skuteczniej trafiać do potencjalnych klientów i przykuwać ich uwagę, muszą zadbać o jak najbardziej atrakcyjne przedstawienie oferowanych produktów. I tu z pomocą przychodzą profesjonalne studia fotograficzne. Warto powierzyć wykonanie sesji produktowej zawodowcom, bo oni nie tylko dysponują odpowiednim sprzętem i warsztatem, ale też doskonale orientują się w wymaganiach i zaleceniach dotyczących tego, co i jak można prezentować na Amazonie. Profesjonalne packshoty wymagają sporych umiejętności, a tę zapewniają fotografowie z doświadczeniem w fotografii produktowej.   

Agnieszka
Założyciel, Fotograf, Retuszer, Grafik
Ponad 10 letnie doświadczenie w fotografii komercyjnej, retuszu komputerowym oraz projektowaniu. Pierwsza linia w kontakcie telefonicznym i mailowym. W pracy - perfekcjonistka pod każdym względem :)
Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
0 Komentarze
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę