PL
PL EN DE
Napisz do nas: biuro@snapshot-studio.pl
Zadzwoń do nas w godzinach od 8:00 do 16:00 - +48 722 772 774
Strefa klienta / zaloguj się

Blog

Copywriting produktowy – czyli jak napisać dobry tekst, który sprzeda produkt?

Prowadzisz sklep internetowy lub sprzedajesz produkty na popularnych serwisach aukcyjnych takich jak Allegro, Ebay czy Amazon? Zastanawiasz się co możesz zrobić aby zmaksymalizować sprzedaż swoich produktów i usług? Dowiedz się co to jest magiczne trio sprzedaży w internecie. Zapraszamy do lektury artykułu!


Czym tak naprawdę jest copywriting produktowy? W sklepie stacjonarnym za prezentację produktów odpowiedzialny jest sprzedawca – to on przedstawia Ci produkt w możliwie jak najbardziej korzystnym świetle, wychwala jego zalety, opowiada o funkcjonalności, przybliża specyfikację techniczną i zasadę działania. W sklepie internetowym czy na aukcji sprzedażowej takim e-sprzedawcą zachwalającym produkt jest jego opis. To właśnie opis w połączeniu z dobrym zdjęciem produktowym w głównej mierze decyduje o finalnej decyzji zakupowej Klienta. Jak zatem napisać dobry tekst, który sprzeda Twój produkt?


Jak powinien wyglądać przyciągający uwagę opis produktu?

Przede wszystkim powinien być napisany językiem możliwie jak najbardziej potocznym i zrozumiałym  – dla ludzi. Często (zwłaszcza w bardzo technicznych branżach) tekst jest pisany językiem “specjalistów”. Oczywiście nie ma najmniejszego problemu, jeżeli zakupem jest zainteresowany drugi specjalista – znający język branżowy – jest to jednak mocne zawężanie docelowej grupy odbiorców, na której na pewno sprzedawcy nie zależy!

Kolejnym aspektem jest stosowanie tzw. “języka korzyści” czyli subtelne (Klient nie może mieć wrażenia, że na siłę chcesz mu sprzedać produkt / usługę) przedstawienie zalet, wyróżniających towar na tle konkurencji.  


Sklep 1:


Bawełniana koszulka męska, w kolorze zielonym, dostępna w rozmiarach XS, S, M, L i XL. Koszulka z nowej kolekcji z przeznaczeniem sportowym i codziennym. Sprawdź naszą nową, jeszcze niższą cenę!


Sklep 2:


Koszulka męska z 100% ekologicznej, przyjaznej dla skóry bawełny organicznej, idealnie pochłaniającej wilgoć. Połączenie stylu sportowego i casualowego sprawia, że koszulka jest wyjątkowo uniwersalna a unikatowy kolor zielony, jest najpopularniejszym kolorem tego lata! Daj się zauważyć!


Sklep 2 wykorzystał w swoim opisie język korzyści. Obaj sprzedawcy reklamują ten sam produkt, wykonany z tych samych materiałów, od tego samego producenta. Jaka jest najistotniejsza różnica? Sprzedawca ze sklepu drugiego, potrafił dostrzec i wypunktować zalety, o których nie pomyślała jego konkurencja!


Zadbaj o widoczność!


W dobie wszechobecnej i wciąż rosnącej konkurencji, nie wystarczy już tylko poprawny tekst produktu zachęcający Klienta do zakupu. Nawet najlepiej napisany opis nie sprzeda towaru, jeżeli Klient na niego nie trafi… A jak poprawić widoczność produktów w wyszukiwarce google? Po pierwsze zadbaj o dobry nagłówek, najlepiej wykorzystując H1 lub H2 i umieszczając w nim odpowiednie słowo kluczowe np. “koszulka męska z bawełny organicznej”. Dodatkowo dobrze jest zastosować linkowanie wewnętrzne odnoszące klienta do konkretnego miejsca na stronie (np. informacje o dostawie) – Google “lubi” linki wewnętrzne i koniecznie zadbaj o to, aby w zdjęciach produktu znalazły się atrybuty alt (tekst opisujący zdjęcie – najlepiej również zawierający słowo kluczowe).

Na pozycję w wyszukiwarce wpływa również unikalność treści – Google skutecznie pomija wszystkie duplikaty – dlatego kopiowanie tekstu bezpośrednio od producenta nie będzie dobrym rozwiązaniem.


Magiczne trio!

Magicznym trio gwarantującym sprzedaż produktów na najwyższym poziomie jest:

Dobry i przemyślany tekst
Profesjonalne zdjęcie produktowe
Rozpoznawalność i wizerunek marki

Pamiętaj aby w równej mierze dbać o wszystkie 3 powyższe aspekty, nie lekceważ żadnego z nich a popularność (a co za tym idzie sprzedaż) Twoich produktów na pewno wzrośnie!
W snapshot-studio.pl prowadzimy usługę doradczą z zakresu marketingu internetowego i technik sprzedaży za pomocą zdjęć produktowych przez cały okres trwania współpracy. Jeżeli jesteś zainteresowany wprowadzeniem magicznego trio czyli copywritingu produktowego, profesjonalnych zdjęć produktowych i rozpoznawalności marki w swoim sklepie internetowym – skontaktuj się z nami!

 
Michał
Współzałożyciel. Specjalista ds. Marketingu i Reklamy
Ekonomista ze specjalizacją marketingu w biznesie oraz w handlu międzynarodowym. Współzałożyciel spółki Snapshot Studio. Na co dzień odpowiada za promocję i budowanie wizerunku firmy. W biznesie i w życiu kieruje się filozofią Kaizen. 

Dodaj komentarz
Wpisz imię*
 
Treść komentarza*
 
1 Komentarze
Karolina / 2020-04-10
Mega merytoryczna treść choć dodałabym jeszcze co najmniej kilka punktów :)
Chcesz przeczytać
coś innego?

Wróć do listy
w górę
Zgoda na pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Klikając przycisk Akceptuję wszystkie, wyrażasz zgodę na to, abyśmy używali ich w celach marketingowych, w tym personalizacji reklam, analizowania ruchu na naszych stronach, a także w celach biznesowych. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.
Ustawienia plików cookies
Określ preferencje dotyczące wybranych rodzajów plików cookies:
toggle_on Niezbędne pliki cookies Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej pliki cookies, które zawsze muszą być aktywne. Stosowane są w odpowiedzi na działania podejmowane na stronie, takie jak na przykład uzupełnianie formularzy, logowanie do Panelu Klienta, informacja o zgodzie lub sprzeciwie w zakresie określonych plików cookies. Ewentualna ich zmiana przez ustawienia przeglądarki może skutkować zablokowaniem pewnych elementów strony internetowej. Brak możliwości wycofania zgody.
toggle_off Funkcjonalne pliki cookies Ich rola polega na zebraniu informacji pozwalających poprawić efektywność czynności, które są prowadzone w serwisie. Dzięki tym plikom cookies możemy dostosowywać działanie strony do potrzeb i preferencji odwiedzających ją użytkowników, na przykład poprzez zapamiętanie dokonanych wyborów na naszej stronie internetowej.
toggle_off Analityczne pliki cookies Odpowiadają za zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Pozwalają lepiej zrozumieć działanie naszej witryny internetowej oraz pozyskiwać informacje na temat tego, które jej podstrony są najbardziej popularne i w jaki sposób użytkownicy poruszają się po serwisie. Dzięki tym plikom możemy lepiej dostosować serwis do oczekiwań użytkowników, zliczać wizyty i otrzymywać informacje o źródłach ruchu na naszej witrynie.
toggle_off Marketingowe pliki cookies Odpowiadają za prawidłowe działanie i optymalizację systemów związanych z działaniami reklamowymi. Informacje z tych plików mogą być udostępniane reklamodawcom, tak aby publikowane w ich serwisach reklamy były odpowiednio dopasowane do oczekiwań użytkownika. Pozwalają one na lepszą personalizację prowadzonej komunikacji.
toggle_off Społecznościowe pliki cookies Pozwalają udostępniać przygotowane przez nas treści za pośrednictwem zewnętrznych mediów społecznościowych, a także powiązać konta w takich mediach z naszą stroną i jej funkcjonalnościami. Odpowiadają również za rejestrację czynności użytkownika, a pozyskane przez nie informacje mogą być użyte na potrzeby działań reklamowych w poszczególnych mediach społecznościowych.
toggle_off Przechowywanie danych bezpieczeństwa Umożliwiają przechowywanie danych związanych z bezpieczeństwem, takich jak funkcje uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i ochrona użytkowników.
toggle_off Personalizacja Umożliwiają przechowywanie związane z personalizacją, np. propozycjami wideo
toggle_off Przechowywanie informacji Umożliwiają przechowywanie informacji związane z funkcjonalnością strony internetowej lub aplikacji, np. ustawienia językowe.