FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące współpracy oraz realizacji zdjęć produktowych i reklamowych.

(Poniższe informacje obowiązują tylko i wyłącznie jeśli nie ustalono inaczej.)

 

1. Jaka jest cena wykonania jednego zdjęcia Packshot? W cenniku jest cena 12 zł, a moje zlecenie zostało wycenione inaczej, dlaczego?

Każde zlecenie wyceniane jest indywidualne – podane w cenniku kwoty są orientacyjne. Na ostateczną wycenę zdjęcia składają się różne czynniki, takie jak:

  • ilość produktów do sfotografowania w jednej turze oraz ilość ujęć jaka ma być wykonana dla każdego z produktów – im więcej zdjęć do wykonania – tym cena jest korzystniejsza;
  • rodzaj materiału z jakiego wykonane są produkty (plastik, metal, szkło, tkanina itp.) – każdy z nich wymaga odpowiedniego przygotowania studia oraz różnej techniki retuszu komputerowego;
  • przeznaczenie zdjęć (Internet, Druk) – wiąże się to z odpowiednim doborem rozdzielczości dla zdjęć oraz potrzebnym retuszem – w przypadku druku, obróbka graficzna jest bardziej precyzyjna, zaawansowana i czasochłonna;

Wyceny są zawsze podane w kwotach netto i należy do nich doliczyć aktualnie obowiązujący podatek.

 

2. Czy jest możliwość wykonania darmowego zdjęcia próbnego*?

Tak, wykonujemy sesje próbne dla zleceń obejmujących dużą ilość produktów. Sesja polega na wykonaniu zdjęcia Packshot lub Typu Duch – dla jednego z produktów w celu przedstawienia wysokiej jakości usługi jak i możliwości ustalenia pewnych standardów m. in. odpowiedniej perspektywy dla produktu, a także poziomu retuszu. W przypadku rezygnacji z usługi na tym etapie – nie ponoszą Państwo żadnych kosztów.

*Nie wykonujemy bezpłatnych sesji próbnych dla zdjęć aranżowanych.

 

3. W jaki sposób mogę dostarczyć produkty?

Produkty można do nas dostarczyć po wcześniejszym ustaleniu na dwa sposoby:

  • przesłać do nas za pośrednictwem firmy kurierskiej;
  • przekazać je osobiście;

W obu przypadkach – produkty należy dostarczyć pod adres Punktu Odbioru Produktów (tj. w Rybniku przy ul. Św. Maksymiliana 23e lok. 31.)

Istnieje również możliwość, abyśmy osobiście odebrali produkty od Państwa – warunki są ustalane indywidualnie.

Jeśli jest to możliwe zamawiający powinien przekazać nam produkty w takiej formie w jakiej będą fotografowane (złożone). Jeżeli produkt wymaga wykonania dodatkowej pracy (montaż, prasowanie) – należy o tym poinformować przed rozpoczęciem zlecenia. Produkty powinny znajdować się w odpowiednim opakowaniu umożliwiającym swobodne przechowywanie np. karton.

 

4. W jakiej formie są przekazywane gotowe zdjęcia?

W zależności od ich przeznaczenia, zdjęcia zostaną przekazane w konkretnych rozdzielczościach, w formacie JPG:

  • RGB (dla WEB) – są to zdjęcia o wielkości dłuższego boku wynoszącej 1600 px – do wykorzystania w przestrzeni wirtualnej: strony i sklepy internetowe, aukcje sprzedażowe (allegro, amazon, ebay), portale społecznościowe (facebook, Instagram)
  • CMYK lub pliki bez osadzonego profilu kolorystycznego – to zdjęcia o wielkości dłuższego boku min. 3000 px (jednak nie więcej niż 4500 px) do wykorzystania w poligrafii oraz w druku wielkoformatowym

 

5. Jaki jest termin realizacji?

Standardowy czas realizacji wynosi od 3 do 10 dni roboczych – w zależności od rodzaju zlecenia oraz od ilości zdjęć do wykonania. Termin zakończenia zlecenia ustalany jest indywidualnie. Realizacja jest liczona w dniach roboczych od poniedziałku do piątku.

W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wykonania zlecenia w trybie przyspieszonym – warunki są ustalane indywidualnie.

 

6. Czy otrzymane zdjęcia są moją własnością?

Tak, na wykonane przez nas zdjęcia wystawiamy Licencję, która potwierdza ich zakup oraz świadczy o pełnym prawie do ich wykorzystania na różnych polach eksploatacji – np. w celu promowania produktu. Wykonane zdjęcia mogą być również udostępniane osobom trzecim (lecz nie mogą być sprzedawane). Nasza Licencja może być podstawą w przypadku rozstrzygania problemów prawnych – np. kradzieży zdjęć – w celu potwierdzenia ich własności przed sądem.

 

7. Jak wygląda zwrot produktów?

Po opłaceniu faktury za wykonaną usługę – zwrot produktów możliwy jest w kilku wariantach:

  • odbiór osobisty (po uprzednim umówieniu się)
  • zamówienie kuriera przez Zamawiającego
  • zamówienie kuriera przez nas – koszt 15 zł netto za paczkę do 30 kg (powyżej – koszt ustalany indywidualnie)

Jeżeli koszt zamówienia przekroczy kwotę 500 zł – przesyłka zwrotna dla pojedynczej paczki – gratis.

 

NA GÓRĘ