Według danych statystycznych z GUS-u wynika, że już ponad 9,4 mln gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu, a w przeciągu zaledwie jednego roku ich liczba wzrosła o ponad 400 tysięcy!

Z kolei badania przeprowadzone przez agencję ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 48% osób korzystających z usług sklepów internetowych będzie się decydowało na większe niż do tej pory zakupy on-line.Co należy zrobić, aby zaspokoić potrzeby tak licznej grupy potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż przez Internet?

Pierwszym a zarazem jednym z najważniejszych czynników decydujących o zakupie w danym sklepie jest dostępność danego towaru – a co za tym idzie możliwość szybkiej realizacji zamówienia.

Przykładowo: sprzedający wystawia towar za 100 zł, z wysyłką do 3-4 dni roboczych, a konkurencja sprzedaje identyczny towar za 110 jednocześnie oferując wysyłkę w maksymalnie 24 godziny. Mimo iż towar pierwszego oferenta jest atrakcyjniejszy cenowo, to większość klientów zdecyduje się dopłacić 10 złotych i mieć upragniony przedmiot – na już.

Należy jednak pamiętać o podawaniu rzeczywistego czasu realizacji zamówienia, aby nasz ewentualny atut nie obrócił się przeciwko nam w postaci negatywnych opinii za niewywiązanie się z terminu wysyłki.

Warto również przemyśleć opcję darmowej dostawy, która to dobrze rozreklamowana (na przykład poprzez baner na stronie startowej sklepu) może niewielkim nakładem znacznie zwiększyć zainteresowanie klientów.

 

Możliwość zakupu bez konieczności rejestracji, oraz jasny i czytelny koszyk zakupowy.

Spora część potencjalnych klientów, rezygnuje z ostatecznego zakupu, gdy natrafia na zbyt czasochłonny i niezrozumiały formularz rejestracji. Warto zadbać o to, aby obsługa naszego koszyka zakupowego odbywała się w możliwie najprostszy sposób – przykładem tutaj może być największy w Polsce portal aukcyjny – Allegro.pl.

 

źródło: http://www.miradigital.com.br/uploads/noticias/noticia_2363_15_3_2016_8-54-1-421.jpg

Oryginalny (własny) opis sprzedawanych produktów.

Jednym z największych błędów spotykanych na sklepach internetowych –  jest wielokrotne powielanie treści zamieszczanej np. przez producentów.

W momencie gdy jest kilku dystrybutorów tego samego produktu, a każdy z nich zamieści w swoim sklepie opis stworzony przez producenta – produkt traci na swojej unikalności. Większą zbrodnie można chyba tylko popełnić nie dodając żadnego opisu towaru (i liczyć na jego sprzedaż)! Warto zatem zadbać o to aby opis naszego produktu był wyjątkowy i zachęcał do zakupu. Jeśli sprzedajemy coś, składającego się z kilku elementów – dobrze jest wymienić każdy z osobna w kilku słowach wyjaśniając, do czego służy każdy element.

Istotną kwestią w przypadku powielania treści produktów jest aspekt pozycjonowania – algorytm google – znacznie obniża pozycję strony / podstrony – która zawiera powielone treści.

źródło: https://ahrefs.com/blog/wp-content/uploads/2014/11/How-to-Attract-and-Build-In-Content-Links-for-and-E-commerce-Content.jpg

 

Cross-selling – czyli sprzedaż powiązana.

Zasada działania cross-sellingu jest banalnie prosta – klient przeglądając konkretny produkt np. maszynkę do golenia, widzi automatycznie w panelu obok (bądź na dole strony) podpowiedzi do tego produktu  – ostrza do golarki, żel, piankę, krem itp. – jednym słowem wszystkie akcesoria, które mogą mu się przydać podczas użytkowania towaru „głównego”. Łatwo sobie wyobrazić, że klient który zdecyduje się na zakup w danym sklepie, chcąc zaoszczędzić na kosztach transportu, zakupi proponowany towar dodatkowy, nawet jeśli okaże się on nieznacznie droższy niż u konkurencji.

 

W następnej części artykułu pokażemy wam jak profesjonalnie wykonane zdjęcie produktowe może zwiększyć kondycję sklepu internetowego, gdzie najlepiej się w takie zdjęcie zaopatrzyć oraz jak powinno się prezentować – ZAPRASZAMY!!!